Bank Millennium wprowadza usługę QLIK
19 lipca 2017
Usługa QLIK oferuje przedsiębiorcom wystawiającym faktury przesyłanie danych o płatności do serwisów bankowości elektronicznej płatników, w celu błyskawicznego i praktycznego ich opłacania. Nowa usługa oferuje przedsięborcom szybszy spływ należności, a płatnicy zyskują dostęp do wielu swoich zobowiązań w jednym miejscu.
Oferta QLIK dostępna jest dla klientów bankowości przedsiębiorstw Banku Millennium oraz są wystawcami faktur i chcą udostępniać klientom za pośrednictwem banków informacje o płatnościach. Klient, będący odbiorcą informacji, będzie wyrażał zgodę za pośrednictwem serwisu bankowości internetowej Millenet na świadczenie usługi oraz otrzymywanie informacji o płatnościach od wybranych przez siebie wystawców faktur. Po otrzymaniu informacji o płatności, w łatwy sposób będzie mógł wykonać przelew na wskazaną kwotę lub włączyć automatyczną realizację płatności do wybranych wystawców. Wystawca faktury otrzyma informację o wykonanej płatności jeszcze przed księgowaniem środków na jego rachunku.
QLIK to unikalne rozwiązanie zarówno w skali sektora bankowego, jak i firm pośredniczących w realizacji płatności, które na pewno będzie miało duży wpływ na rynek płatności w Polsce. Jego kluczowe zalety to wygoda i prostota użytkowania, zarówno dla wystawcy, jak i płatnika. Dla wystawcy faktur to nowy i innowacyjny kanał dystrybucji informacji o płatnościach, a dla płatnika szybki dostęp do wielu zobowiązań w jednym miejscu - czyli w systemie bankowości internetowej - i wygodny sposób opłacania rachunków. Każda osoba, która na co dzień opłaca domowe rachunki, otrzymuje faktury na wiele sposobów – za pośrednictwem e-maila, tradycyjnej poczty czy elektronicznego Biura Obsługi Klienta. Równie bogate są możliwości uregulowania płatności. W rezultacie mnogość opcji sprawia, że brakuje jednego miejsca, w którym można byłoby sprawdzić wszystkie rachunki oczekujące na zapłacenie i opłacić je w wygodny i bezpieczny sposób. Takim miejscem w naturalny sposób są systemy bankowości elektronicznej. Pierwsze rozmowy z klientami korporacyjnymi wskazują na bardzo duże zainteresowanie wystawców, co stwarza szanse, że już niedługo będzie to jedna z najczęściej wykorzystywanych możliwości regulowania opłat – mówi Ricardo Campos, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.
Klienci Banku Millennium, zdecydowani na korzystanie z nowej usługi będą mogli wysłać żądanie płatności korzystając z systemu bankowości internetowej Millenet dla Przedsiębiorstw. Wystarczy wygenerowanie prostego pliku tekstowego, zawierającego wszystkie niezbędne informacje. Również w Millenecie wystawca faktury otrzyma informacje o statusie wysłanych informacji.