PKO BP jako lider w raporcie o polskiej bankowości.
08 maja 2017

Z roku na rok podnoszą się środki finansowe polskiego sektora bankowego, a wraz z nimi zwiększa się działalność banków. Opierając się o raport specjalistów z dziedziny bankowości mówi się, że polskie banki na koniec 2016 roku obsługiwały 46 mln klientów, prowadziły 31 mln rachunków i obsługiwały 6,2 mln kart kredytowych. Bankowość staje się przy tym coraz bardziej innowacyjna. Jak pokazują dane, do 31 mln wzrosła liczba klientów banków uniwersalnych z dostępem do bankowości mobilnej, 3,5 mln osób korzystało z aplikacji mobilnej na telefonie komórkowym, a 7,7 mln klientów logowało się do banku z poziomu urządzenia mobilnego.
Wzrost liczby utworzonych kont bankowych
PKO Bank Polski na koniec 2016 roku obsługiwał 9,2 mln klientów – najwięcej w całym sektorze, o 76 proc. więcej niż drugi największy polski bank. Większość, bo 8,8 mln z tej liczby to klienci indywidualni. Bank prowadził również najwięcej kont. Ich liczba na koniec 2016 roku wynosiła 6,9 mln i była o 229 tys. większa niż rok wcześniej. W 2016 r. PKO Bank Polski odnotował największy w całym sektorze organiczny wzrost liczby prowadzonych rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych.
Nr. 1 na rynku kart płatniczych w Polsce
Klienci Banku chętnie korzystają z kart płatniczych. PKO Bank Polski, jako lider na rynku kart z udziałem na poziomie 22% jest wystawcą 6,6 mln kart debetowych oraz 832 tys. kart kredytowych. Liczba kart debetowych PKO Banku Polskiego jest ponad dwukrotnie wyższa niż w kolejnym pod względem wielkości banku, oraz jest wyższa niż w drugim i trzecim banku razem wziętych, co wskazuje na wielki sukces banku.
Najwięcej klientów mobilnych i z dostępem do bankowości internetowej
PKO Bank Polski jest również przywódcą polskiego sektora bankowości mobilnej i internetowej. Dostęp do bankowości internetowej Banku ma 8,8 mln klientów, czyli ponad 28% wszystkich klientów polskich banków z dostępem do tej usługi. Aktywnie z tej możliwości korzysta 3,6 mln osób. Klienci mogą również korzystać z kart HCE. PKO Bank Polski obsługiwał na koniec 2016 roku 70 tys. aktywnych wirtualnych kart zbliżeniowych, czyli 30% wszystkich aktywnych kart HCE wystawionych przez polskie banki.
Podsumowując sektor bankowości jest bardzo obszerny lecz, coraz częściej pozycję lidera umacnia PKO Bank Polski. Aktywa Banku na koniec poprzedniego roku wyniosły 273 mld zł i były o ponad 100 mld zł większe niż aktywa drugiego w kolejności banku. Dzięki tak dużej rezerwie, PKO Bank Polski może skupić się na rozszerzaniu działalności i zwiększaniu satysfakcji klientów, co przekłada się na wzrost pozytywnych opinij klientów w PKO Banku Polskim.