Jak Polacy kupują ubezpieczenia - badanie EY
14 maja 2020
Nowe badanie EY na temat preferencji Polaków kupujących ubezpieczenia. Aż 66% Polaków w dalszym ciągu kupuje ubezpieczenia za pośrednictwem kanału tradycyjnego, 35% kupuje je z pomocą agentów ubezpieczeniowych oraz sprawdza oferty w internecie, a 27% respondentów poszukuje ubezpieczeń tylko w sieci. Przebadane osoby podkreślają, że decydują się na zakup ubezpieczeń bezpośrednio u agenta, ponieważ cenią sobie kontakty międzyludzkie, zaś dla tych, którzy wybierają zakup ubezpieczenia przez internet najważniejsza jest wygoda. Ankietowani posiadają średnio 2,6 polisy, w zdecydowanej większości przypadków pochodzą one od różnych firm ubezpieczeniowych.
Jak Polacy kupują ubezpieczenia - wyniki badania EY
Badanie przeprowadzone przez EY pokazują, że 38% klientów przy poszukiwaniu najlepszego ubezpieczenia używa wyłącznie kanały tradycyjne, 27% korzysta tylko z kanałów cyfrowych, zaś 35% osób szuka ofert zarówno w internecie jak i w formie tradycyjnej. Zamknięcie sprzedaży w zdecydowanej większości przypadków w dalszym ciągu odbywa się w kanałach tradycyjnych (66%), a w 34% opiera się ono od początku do końca na kanałach zdalnych.
Musisz przeczytać: Ubezpieczenia komunikacyjne
Bardzo interesującą tendencją, która ujawniła się w badaniu EY, jest fakt, iż wśród klientów poszukujących informacji zarówno w kanałach tradycyjnych jak i w kanałach cyfrowych, jedynie 37% podejmuje decyzję o zakończeniu transakcji w internecie. Towarzystwa ubezpieczeniowe, które obserwują ten trend, muszą podejmować odpowiednio skoordynowane działania. Mimo tego, iż niezwykle istotna jest praca agentów ubezpieczeniowych, inwestowanie w pozycjonowanie oferty w internecie powinno być także bardzo ważne. Trzeba także mieć świadomość tego, że aktualna sytuacja związana z globalną pandemią koronawirusa może znacząco przyspieszyć wzrost liczby osób kupujących ubezpieczenia wyłącznie w formie zdalnej. Te towarzystwa ubezpieczeniowe, które od wielu lat mocno inwestują w rozwój swojej oferty w internecie, z pewnością będą teraz jeszcze szybciej zyskiwać przewagę nad swoją konkurencją.
W badaniu EY zbadano też motywy, dla których klienci wybierają konkretne kanały sprzedaży. W przypadku kanałów tradycyjnych najistotniejszym powodem była relacja z agentem ubezpieczeniowym oraz wysoki poziom doradztwa i dobre ceny. Z kolei w przypadku osób preferujących kanały internetowe najczęstszymi motywami decyzji o wyborze tej metody była wygoda oraz cena. Klienci ubezpieczeniowi przebadani przez firmę EY posiadają średnio 2,6 polisy. Co istotne, z reguły są to ubezpieczenia od kilku różnych firm.
Musisz przeczytać: Polisy ubezpieczeniowe na życie – wybór