PKO Bank Polski jest największym bankiem w Polsce i jedną z największych instytucji finansowych w regionie. Siła PKO Banku Polskiego oparta jest na trzech filarach: segmencie detalicznym, korporacyjnym i inwestycyjnym. Mimo odmiennej specyfiki każdego z tych obszarów, łączy je pełna koncentracja na potrzebach klientów i zapewnianiu im obsługi najwyższej jakości.
W ostatnich latach w Grupie PKO Banku Polskiego dokonała się jakościowa zmiana w zakresie atrakcyjności i konkurencyjności oferty oraz doskonalenia obsługi w odpowiedzi na rosnące oczekiwania klientów. Była ona wsparta projektem kompleksowej rewitalizacji marki Banku i nową komunikacją marketingową.
PKO Bank Polski, choć tradycyjnie detaliczny, od kilku lat jest także liderem w finansowaniu polskich przedsiębiorstw. Na koniec 2012 roku liczba klientów korporacyjnych przekroczyła 12 tys. Istotnym czynnikiem wspierającym budowę przewagi konkurencyjnej był rozpoczęty w kwietniu 2011 roku proces modernizacji identyfikacji wizualnej. Dzięki reklamom z Szymonem Majewskim PKO Bank Polski zaczął być postrzegany, jako bank bardziej przyjazny dla klienta, dynamiczny i nowoczesny.
PKO Bank Polski jest liderem rynku pod względem liczby klientów indywidualnych: na koniec 2012 roku w ramach segmentu detalicznego obsługiwał blisko 7,2 mln klientów, w tym 644,3 tys. klientów internetowej marki Inteligo. Pozostaje też liderem pod względem liczby prowadzonych rachunków bieżących (ok. 6,2 mln na koniec 2012 roku), wydanych kart płatniczych (ok. 7,2 mln na koniec 2012 roku) oraz wartości udzielonych kredytów hipotecznych (20 proc. udziałów w rynku na koniec 2012 roku; 28,3 proc. nowej sprzedaży kredytów mieszkaniowych w 2012 roku).